Kjøps­betingelser

Priser

Prisene er inkludert 25% moms, Vi tar forbehold om prisfeil på grunn av trykk-/datafeil.

Levering og ettersending

Vi benytter PostNord som leveringsalternativ. Bor du i nærheten av Bergen kan varene også hentes i butikken vår på Nesttun. Du får SMS når varen er klar til henting. Hvis de tilgjengelige utleveringsstedene er for langt unna der du bor, kan pakker leveres av landpostbud enkelte steder i landet. Kontakt oss for å tilpasse leveringsinformasjonen for bestillingen din, etter at du har fullført bestillingen.

Fraktbeløpet er kr. 49-59,- (inkl. moms), uavhengig av pakkens størrelse og vekt. Du kan også velge å få levert pakken på døren mellom kl. 17-21 for kr. 129,-. Det er fri frakt på ordre over kr 1500,-.

Varer vi har på lager sendes normalt fra oss innen 1-2 virkedager. PostNords frakttid kommer i tillegg. Den viser i utsjekk etter at du har valgt poststed og sendemåte. Det kan hende at noen av varene du bestiller er utsolgt fra lageret vårt (for midlertidig utsolgte varer, vises forventet leveringsdato inn til oss når du velger farge/størrelse på produktsiden), eller at leveransen inn til oss er forsinket. Da restnoterer vi den/de manglende varen(e) og sender deg det andre du har bestilt. Vi sender deg den manglende varen så fort vi får den inn igjen, uten at det koster deg noe ekstra.

Vi tar forbehold om lagerfeil som gjør at vi ikke kan levere en eller flere varer. Reservert/betalt beløp for manglende varer trekkes fra eller betales ut, alt etter valgt betalingsmåte ved bestilling.

Hevet kjøp

Hvis vi ikke klarer å levere varen(e) innen avtalt tid, har du rett til å heve kjøpet uten kostnad. Dersom kjøpet heves, tilbakebetaler vi kjøpsbeløpet (inkl. frakt) innen 14 dager fra vi mottar henvendelsen.

Bytte/Returnere

Vi ønsker at varene vi selger skal brukes. Du kan derfor bytte/returnere varen(e) utover 14 dager og så lenge vi har varen i sortimentet vårt. Varen(e) må da være i salgbar stand og oppbevart i emballasjen du fikk den i. Gjeldende sortiment finner du på våre nettsider, eller ta kontakt med vårt kundesenter, på telefon 55 11 32 30 kl 10-16, eller mail til post@noste.no.

Les om bytte og retur her.

Angrerett

Du har rett til å gå fra denne avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen på 14 dager starter dagen etter den dag du eller en annen tredjemann enn transportøren, som du har utpekt, får varene i fysisk besittelse. For å kunne bruke angreretten må du underrette oss på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen.

Merk: Nøste er voksenkolleksjonen til Nøstebarn. Henvendelser om bruk av angrerett skjer derfor til Nøstebarn AS.

Nøstebarn AS,
Slåtthaugvegen 17,
5222 Nesttun,
Telefon: 55 11 32 30
Epost: post@noste.no

Du kan benytte det vedlagte angreskjemaet under, men det er ikke obligatorisk. For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil bruke angreretten før angrefristen utløper. Vi bruker Postens returtjeneste der du kan skrive ut retur-adresselapp på skriver hos Post i butikk. Les mer om retur her. Når vi mottar varen i retur gir vi beskjed til Klarna som trekker fra varen(e) på faktura eller utbetaler beløpet til konto.

Angrerettsskjema (PDF-dokument).



VIRKNINGENE AV AT ANGRERETT BRUKES

Dersom du går fra denne avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringskostnadene (med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen type levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr), etter at vi har mottatt returvaren, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag vi mottar melding om din beslutning om å gå fra denne avtalen. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet med oss. I alle tilfeller vil du ikke bli pålagt noe gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Du må returnere varene eller levere dem til oss, uten unødig opphold og i alle tilfeller senest 14 dager etter den dag du underrettet oss om at du ville gå fra avtalen. Fristen er overholdt dersom du sender tilbake varene før fristen på 14 dager er utløpt. Du må bære de direkte kostnadene ved å returnere varene. Returnerer du varene ved å benytte vår link til Postens returservice, betaler du ingen ting ved innlevering av returpakkken, men blir trukket for returfrakten, kr 49,- ved utbetaling for varene du returnerte. Dersom varen ikke svarer til forventningene ut fra produktbeskrivelsen, kan angreretten benyttes innen 14 dager selv om varen er brukt. Når brukte varer returneres, vil det bli foretatt en verdivurdering av varen, og du vil få tilbakebetalt kjøpesummen fratrukket verdireduksjonen (jf. Angrerettloven § 25, tredje ledd). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 8, første ledd bokstav i). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Angrerettskjema sendes deg på mail sammen med ordrebekreftelsen – til info, du trenger ikke benytte skjema dersom du angrer kjøpet, det er nok at du informerer oss om det.

Reklamasjon og garanti

Dersom du ønsker å reklamerer på varen må dette gjøres innen rimelig tid etter at mangel på varen er oppdaget, eller burde vært oppdaget og senest to måneder fra det tidspunktet forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. Dersom mangelen ikke rettes eller tingen omleveres, kan forbrukeren kreve et passende prisavslag i forholdet mellom nedsatt og avtalt pris til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand på leveringstiden. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for forbrukeren. I stedet for prisavslag kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig. Frist for tilbakebetaling ved reklamasjon er 14 dager. Dersom det oppstår en tvist mellom forbruker og selger, vil selger rette seg etter Forbrukerklageutvalgets avgjørelse.

Behandling av reklamasjoner og eventuelle bytte av reklamasjonsprodukter gjøres i nettbutikken eller en av våre fysiske butikker. Dersom du ikke har mulighet til å besøke en av våre butikker, kan du kontakte oss på tlf: 55 11 32 30 mellom 10-16 hverdager, eller sende oss en e-post til post@noste.no med bilde(r) som dokumenterer feilen på produktet. I de fleste tilfellene kan vi da avgjøre om feilen skyldes produksjonsavvik. Hvis så, sender vi nytt produkt sammen med returemballasje før vi har fått feilvaren i retur. Andre ganger må vi se på varen før en avgjørelse tas.

loader
Laster ...